torsdag 14 februari 2008

Lite mer kök!

Som sagt det är inget stort kök vi har, men tycker att den har sin charm ändå.
Ovanför spisen sat en hemsk inbyggdfläkt och matchande kryddhylla, den fläkten var nog inte rengjord sen den sattes in.
För att få en luftigare känsla i köket, rev vi ner både fläktskåpet och hörnskåpet, på så sätt blev det ljusare i köket och fraförallt mycket luftigare.
En rostfri fläkt, precis som spis och kyl och frys sattes in. Gillar konstrasen mellan det gamla 50-tals köket och de mer moderna köksutrustningen.
Golve är liksom i resten utav huset ett vitt laminat golv ifrån Ikea.
Det var köket det, nästa stopp får bli sovrummet.
Ha en skön helg, det tänker jag ha- skall både på loppis, måla trappan, göra smycken och ha sambons föräldrar på middag, det blir hemma gjord pizza.

Bild: Privat

Bild: Privat

Bild: Privat



34 kommentarer:

En inredoholic sa...

Är jag först : )

Superfint kök! Verkligen.. jag vill byta ut våra luckor, till vita! Vi pratade om det igår.. men det är ju så mycket man vill..

Till helgen blir det till att måla tavlor för min del.. Kanske får bli en tavla som blir vinst till nästa veckas tävling.. Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ert kök är så mysigt.Snyggt å frächt !!!
Stolarna är wow wow wow.
kram Pernilla

Bergagårdens Lina sa...

Jättefint kök, riktigt snygg kombination av gammalt och nytt!

Just kaklet med den mörka fogen tycker jag är så snyggt!

Anonym sa...

Jag gillar dina skålar.Har ett par såna fast rosa.Det verkar inte bli nån lugn helg för dig då.Ha en trevlig helg i allafall kramar från Katta

::fina:: sa...

Åh det är verkligen ett jättehärligt kök. Jag bara suckar högt här :-) Så härlig blandning mellan gammal och modern stil, mycket sakfullt utan att bli stelt. Så himla snyggt! Köksbordet är min favorit - älskar bord med lådor!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på, du är verkligen duktig på att fota.

Vilken mysg stämning ni verkar ha hemma,hoppas verkligen att jag kan åstadkomma det samma hos oss sen!

Kram Sara

Linda -Galleri Palla sa...

Ja, det är jättefint som ni har det! Så mysigt och charmigt. Och bilderna är ju kanon. Vi har också ett litet kök med skrymslen och vrår och jag måste faktiskt säga att det känns mysigt oh intimt. Ibland är vi alla tre där samtidigt och lagar mat. Det funkar utmärkt. Det är itne alltid att stort är bäst, eller hur? Ha en skön helg!

Fröken Fräken sa...

Mitt kök är precis lagomt stort! Dvs inte så stort, precis som ditt, men jag tycker inte att dyra kök och exklusiva spisar alltid gör att det blir godare mat eller trivsammare. Jag blir sugen på din kköksfläkt, min brummar och går an alldeles förskräckligt.
Låter som en rolig helg!

My White Cottage sa...

Så snyggt ni har! Tack för dina värmande ord igår - jag kan bara säga: detsamma!!! Jag blir verkligen superinspirerad av att kika in här hos dig! Nu är jag jättenyfiken på sovrummet... :)

Ha en skön helg! Lovar att rycka tag i dig och jag tror mig se dig imorgon! ;)

Kramar Jenny

My White Cottage sa...

OM jag tror mig se dig imorgon... ska det ju stå!

Radhusdrömmar sa...

Kul att se mer köksbilder. Vi håller precis på i planeringsstadiet i vår köksrenovering.

Det är gott med hemmagjord pizza, gjorde det förra helgen.
Tips är att lägga på lite Prosciutto och ruccola precis när ni tagit ut pizzan, det blir kanongott!

Ha en bra helg!
Kram Johanna

Anonym sa...

Nu har vi öppnat vår webbutik! www.byvalentin.se

Ann-Catrin sa...

Sitter här och njuter av dina vackra köksbilder... spå himla snyggt..härligt!!
Kramar A-c

IKT i min vardag sa...

Har inte heller något stort kök, men älskar det ändå. Det låter som du får en fullspäckad och trevlig helg! (Du använder väl dinkel i pizzadegen...;-) hi-hi-hi)

Ha det så gott!
Kram Linda

Helena Sjögren sa...

Du har det så fint, jag tycker precis som du om att blanda det gamla med lite nytt. På så sätt skapar man sin egna lilla stil som inte liknar andras. De blir personligt....
Ha en skön helg , hoppas pizzan blir god ! Kram Helena

Lillafruluva sa...

Ert kök är nog gjort under samma tid som vårt, vi har bänk, lådor, spis och skåp placerade likadant! Det ser så rent och fint ut, bra inspiration!

Anonym sa...

SÅÅÅÅ SNYGGT KÖK NI HAR!!!

Josephine sa...

Med dessa bilder blev köket ännu finare. Det var jättesnyggt med det rostfria, gör att köket får en renare känsla.

Måste nog säga att jag ångrar att vi inte tog en mörk fog, blir väldigt effektfullt!

Bilder på trappen kommer imorgon, hoppas att jag kan lyckas göra den rättvisa, det blev jättesnyggt!

Kram/björkvägen 15

lottens vita och gröna sa...

ursnyggt, gillar blanda det modern med det lantliga. kram lotten

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej o tack för rara ord på bloggen min, blir så glad så!!

Härligt kök ni har...o vad vackra bilder du tar!!!

Jes/Vita villa vila sa...

Å ert kök är verkligen underbart. Ser så snyggt & avskalat ut. Stolarna är så ljuvliga & helheten = perfekt! :)

Kram Jes

Verkstedet sa...

å, her var det bare utrolig fint!!! helt min smak, så herlig og rent og sjarmerenede og elegant på samme tid!!!! kos dere der!!!!
god helg.
klem

SOFIE sa...

Åhh vilket fint kök ni har! =) Vad kul att få se! Massa kramar!!

Anonym sa...

halloj! ja man är verkligen en samlare haha. man blir förvånad över allt man samla under åren, behövs en urrensning då och då. Vad kul att ni ska inreda vinden, låter toppen! smart att ha loppis hemma, istället för att kasta allt. då får ju andra glädjas åt dina fina saker!

Ha en underbar lördag! ikväll blir det vin och god mat till schlagern som kommer till stan!

Kram Sara

Villa elva-kulla sa...

Åh vilken snyggt kök, fina burkar på bänken.
Ha en riktigt trevlig helg / Jennie

En inredoholic sa...

Här är adressen till auktionsverket!

Kram

http://www.helsingborgsauktionsverk.se/

My White Cottage sa...

Ville bara kika in och säga att det var jättekul att träffas! Hoppas du känner dig nöjd med ditt fynd - jag är supernöjd med mitt! :)

Ha en riktigt skön kväll! Här blir det mello för hela slanten!

Kramar Jenny

Millas hem sa...

Superfräscht!!!
Camilla

Hem och Lycka sa...

Å vilket snyggt kök, supersnyggt. Gillar verkligen stolarna och bordet också. Kram!

My little footprints sa...

Hei!
Så mange fine bilder av ditt kjøkken! Det ser virkelig lyst og trivelig ut! Når jeg flyttet inn i huset mitt i høst, var kjøkkeninnredningen det eneste som var nytt i hele huset, og huset er bygd i 1970. Jeg er glad for det, siden kjøkken koster veldig mye! Men på en annen side, er det ikke akkurat den kjøkkeninnredningen jeg hadde kjøpt meg selv, men det får gå så lenge. Man kan jo male litt og skifte håndtak om man går lei ;) Vi har iallefall skiftet gulvet og malt veggene, og det ble litt koseligere da ;)
Ønsker deg en fortsatt trivelig helg!
Klemmer fra Beth

Malin sa...

Super fint och fräscht.
Annat hur vårt 50 tals kök såg ut när vi flyttade in.
Vi bor i ett litet hus byggt 53.
När är ert byggt?
Gillar din sil väldigt mycket.
Är det fårpäls du har på dina stolar.
Jag målade om 8 50-tals stolar innan jul och satte grått fårpäls (fusk) på dem. blev rätt bra skall frösöka senare i veckan att lägga ut en bild på dem.
Ha det så bra
Kram Malin

Färjtorp sa...

Jättesnyggt !!
Ljust och fint.
Kram Johanna.

White Season sa...

Låter som en underbar helg! Jätte fint kök, härlig känsla. Ha det så bra, kram Malin

Anonym sa...

Hej! Vilken trevlig blogg du har!Första gången som jag är inne på din blogg. Verkar som om jag missat nått! :-) Jättefräscht kök ni har, och jättegullig vovve också! Tittar snart in igen!